بلفاروپلاستی (رفع افتادگی پلک)

بلفاروپلاستی یا جراحی زیبایی پلک از دیگر خدمات کلینیک زیبایی صدرا است که نوعی از جراحی پلاستیک محسوب می‌شود. با انجام این عمل علاوه بر این‌که چهره فرد جوان‌تر دیده می‌شود، حالت صورت او نیز از گرفتگی و اخم به حالت شادی و سرزندگی تغییر می‌کند. انجام این عمل باعث می‌شود که افتادگی پلک، پف و چین‌وچروک‌های آن و پف زیر چشم برطرف شود.

از جمله نشانه‌هایی که انجام عمل پلک را ضروری جلوه می‌دهد، باید به کش آمدن پوست پلک بالایی و افتادن آن روی چشم، آویزان شدن پوست اضافه از گوشه‌های پلک بالا، شل شدن عضلات پلک که باعث عدم تحمل وزن پلک می‌شود، اشاره کرد. همچنین بروز چین‌وچروک در اطراف پلک، جمع شدن چربی در زیر پوست پلک که به پلک یا زیر چشم حالتی پف کرده می‌دهد و افتادگی پلک بالا یا ابرو نیز در زمره این نشانه‌ها هستند.

وقتی چنین مواردی رخ دهد چشم‌ها جمع‌تر شده و کوچک‌تر دیده می‌شوند و در نتیجه چهره شخص مسن‌تر به نظر رسیده و حالت خستگی و گرفتگی همیشگی در چهره بروز پیدا می‌کند. در ضمن باید اشاره کرد که افتادگی پلک بالا در برخی موارد باعث کاهش دید نیز می‌شود که در صورت چنین پیشامدی این عمل دیگر یک عمل زیبایی و پلاستیک نبوده بلکه یک عمل درمانی خواهد بود.

انجام بلفارو پلاستی عموماً در بین افراد بالای 30 سال صورت می‌گیرد ولی در صورتی که فردی به صورت ارثی دچار افتادگی پلک باشد، در سنین پایین‌تر نیز قابل انجام خواهد بود. بلفاروپلاستی عملی است که به بیهوشی نیاز نداشته و با بی‌حسی موضعی و به صورت سرپایی انجام می‌شود. در صورتی که نیاز باشد این عمل برای یک کودک انجام شود، از بی‌هوشی استفاده خواهد شد. در ضمن مدت زمانی که عمل بلفارو پلاستی به طول خواهد انجامید، معمولاً بین 1 تا 3 ساعت خواهد بود. در ضمن بعد از انجام عمل نیز فرد باید بین یک تا دو هفته به استراحت در منزل بپردازد.

همچنین در مورد رفع چین و چروک با ما مشورت نمایید.