رفع ضایعات پوستی

ضایعات پوستی مختلفی که برای افراد پیش می‌آید موارد زیادی را شامل می‌شود. متخصصان و کارشناسان ما در کلینیک زیبایی صدرا آمادگی دارند تا به شما در برطرف کردن این عوارض کمک کنند.

از جمله عوارض و ضایعاتی که ممکن است برای پوست یک فرد رخ دهد می‌توان به مواردی مثل اسکار، استریا، آکنه، جوش، خال، زگیل، سلولیت، کلوئید، ماه‌گرفتگی، منافذ باز پوست، روزاسه و … اشاره کرد. در صورتی که با یکی از این عوارض یا چند مورد از آن‌ها مواجه شدید، می‌توانید با خیال راحت ترمیم پوست خود را به ما در کلینیک زیبایی صدرا بسپارید. در ادامه‌ی مطلب به معرفی برخی از این موارد می‌پردازیم.

لازم به ذکر است که از جمله معمول‌ترین دلایلِ ایجاد یک ضایعه پوستی، بروز عفونت روی سطح یا درون بافت پوستی است. البته باید دانست که عامل برخی از عوارض ایجاد شده برای پوست مانند خال، کک‌ومک و ماه‌گرفتگی، ارثی است. به کک‌ومک و خال‌های صاف «ماکول» نیز گفته می‌شود. ماکول‌ها یک سری نقاط کوچک به رنگ‌های سفید، قرمز یا قهوه‌ای بوده که در حدود یک سانتی‌متر نیز قطر دارند.

تاول‌ها دسته‌ای دیگر از عوارض ایجادشده برای پوست بدن هستند که اگر اندازه آن‌ها کوچک باشد به آن‌ها «وزیکول» و اگر اندازه آن‌ها بزرگ باشد، به آن‌ها «بولا» می‌گویند. تاول‌ها عموماً بر اثر ساییدگی کفش یا لباس با پوست بدن، عفونت‌های ویروسی، نیش حشرات، آفتاب‌سوختگی و سوختگی با بخار ایجاد می‌شوند.

فلس یکی دیگر از آسیب‌های پوستی بوده که بر اثر تجمع سلول‌های پوستی ایجاد می‌شود و به شکل پوسته از بدن جدا می‌شود. زخم‌ها نیز بر اثر آسیب‌های فیزیکی و همچنین عفونت‌های باکتریایی ایجاد می‌شوند و باعث گردش خون ضعیف در آن ناحیه از پوست می‌شوند.

کهیرها نوع دیگری از ضایعات پوستی هستند که بسیار شایع بوده و بر اثر واکنش‌های آلرژیکِ بدن نسبت به برخی از مواد ایجاد می‌شوند. «ویل» یا تورم پوست نام دیگر کهیر است.