رفع چین و چروک

رفع چین و چروک پوست به خصوص پوست صورت و ناحیه گردن از جمله مواردی است که افراد زیادی را روانه مطب‌ها و کلینیک‌های زیبایی می‌کند. متخصصان و کارشناسان ما در کلینیک زیبایی صدرا با استفاده از به‌روزترین تکنولوژی‌ها و پیشرفته‌ترین امکانات، آمادگی این را دارند که برای رفع کردن چروک‌ها و چین‌های پوستی به شما کمک کنند.

با بالا رفتن سن، پوست انسان به طور طبیعی مقدار کمتری الاستین و کلاژن تولید خواهد کرد. کم شدن این مواد در پوست، باعث کاهش مقاومت پوست و نازک شدن آن می‌شود. این موارد در نهایت به ایجاد چین‌وچروک ختم خواهد شد. عواملی مثل سموم و آلودگی‌ها، عوامل محیطی و کم‌آبی نیز می‌توانند این فرایند را تشدید کنند.

از جمله راه‌هایی که می‌توانند روند پیر شدن پوست را به تاخیر بیندازند و از ایجاد چین‌وچروک تا حدی جلوگیری کنند باید به موارد ذیل اشاره کرد.

استفاده از کرم‌های ضد آفتاب، کاهش دادن مصرف قند در رژیم غذایی، پرهیز از مصرف دخانیات، ماساژ پوست با روغن نارگیل، مصرف خوراکی‌هایی مانند هویج که در ترکیبات آن‌ها بتاکاروتن وجود دارد، مصرف چای بادرنجبویه (لمون بالم)، اصلاح نحوه خوابیدن و تماس پوست صورت با بالش، شستشوی منظم صورت، عدم قرارگیری در برابر اشعه مستقیم خورشید، مصرف مواد خوراکی مانند اسفناج، کلم و … که حاوی آنتی‌اکسیدان هستند، کاهش مصرف سدیم با کاهش مصرف غذاهای شور، استفاده منظم از کرم‌های مرطوب‌کننده و هیدراته نگه داشتن پوست، ماساژ صورت، قرار دادن مواد حاوی انواع ویتامین مثل میوه‌ها و سبزی‌ها در رژیم غذایی و لایه‌برداری منظم پوست.

موارد ذکر شده باید همراه و هماهنگ با هم صورت بگیرد و نمی‌توان فقط با رعایت یک یا چند مورد از این دستورالعمل‌ها انتظار داشت که چین‌وچروک‌های پوست کم شده یا رفع شود.

برای رفع چین و چروک پوست خود با کلینیک زیبایی صدرا تماس بگیرید و از تجربه متخصصان ما بهره‌مند شوید.