لیزر موهای زائد بیکینی ؛ آنچه باید بدانید

لیزر موهای زائد بیکینی یکی از روش ‌های درمانی مؤثر برای ازبین‌بردن موهای زائد در این ناحیه از بدن است. درواقع لیزر موهای زائد بیکینی به شما کمک می‌کند تا بدون نیاز به تیغ و ترس استفاده از آن برای رفع موهای زائد در آن نواحی، برای همیشه از شر موهای زائد مربوط به این نواحی خلاص شوید.

درواقع هیچ احساسی بهتر از تجربه مجدد داشتن پوستی لطیف و عاری از موهای زائد پس از اصلاح نیست. همچنین لیزر موهای زائد بیکینی روشی پیش روی‌تان خواهد بود که شما می‌توانید با استفاده از آن دیگر نیازی به همان تلاش‌های بیهوده و آزاردهنده گذشته برای رفع موهای زائد خود نداشته باشید و به‌سادگی آن‌ها را از بین ‌ببرید.

البته لازم به ذکر است که در سالیان اخیر با ظهور و پیدایش دستگاه‌های لیزر موهای زائد تغییر و تحولی عظیم در صنعت عمل‌ها و جراحی‌های زیبایی در سراسر دنیا ایجاد کرد و این دستگاه‌ها با ارائه چندین نوع کارکرد مختلف، میزان اثربخشی و مدل اشعه به‌کاررفته در آن‌ها به بازار عرضه شدند.

ازاین‌رو امروزه افراد بسیاری را می‌توانید پیدا کنید که لیزر موهای زائد بیکینی، برای آن‌ها اهمیت فراوانی داشته و به دنبال روشی برای لیزر کردن موهای زائد مربوط به این نواحی از بدن خود هستند و همچنین از نظر بهداشتی و سلامت هر فردی باید توجه ویژه‌ای به این نواحی از بدن خود داشته باشد.

بنابراین باتوجه‌به موارد گفته شده می‌توان گفت که لیزر موهای زائد بیکینی یکی از روش‌های مدرن و جدید برای رفع مؤثر موهای زائد مربوط به این نواحی از بدن بوده و ضمناً باتوجه‌به اینکه بانوان ذاتاً بیش از مردان به زیبایی اهمیت می‌دهند، ازاین‌رو عنصر زیبایی نقش مهمی در زندگی آن‌ها ایفا می‌کند.

به همین دلیل وجود موهای زائد و اضافی در نواحی مختلف بدن، به زیبایی ظاهری بانوان آسیب وارد می‌کند و در مواردی روی جذابیت بانوان هم تأثیر می‌گذارد و احساس ناخوشایندی در آن‌ها ایجاد می‌کند.

پس ما در این مقاله قصد داریم تا لیزر موهای زائد بیکینی را به‌عنوان روشی مدرن و جدید برای رفع موهای زائد بدن مورد بررسی قرار دهیم که میان بانوان طرف‌داران بسیاری داشته و همچنین از جمله روش های درمانی‌ای به‌حساب می‌آید که عوارض کمی دارد.

البته لازم به ذکر است که هرگز طرف‌داران بسیار داشتن از سوی بانوان به این معنی نیست که آقایان و مردان نمی‌توانند از این روش برای رفع موهای زائد خود، به‌ویژه در این نواحی استفاده کنند.

لیزر موهای زائد بیکینی چیست؟

درست مانند سایر روش های درمانی برای پاکسازی پوست، قبل از انجام روش لیزر موهای زائد بیکینی نیز لازم است که شما در ابتدا با یک پزشک متخصص و حاذق در حوزه پوست، مو و زیبایی مشورت کنید و همچنین پس از تأیید پزشک برای انجام روش لیزر موهای زائد بیکینی باید به یک کلینیک، مرکز یا مجموعه مجهز و معتبر درمانی – زیبایی مراجعه کنید.

حال باتوجه‌به موارد اگر بخواهیم چیستی لیزر موهای زائد بیکینی را مورد بررسی قرار دهیم باید بگوییم که در این روش لیزر رنگ‌دانه یا رنگ موها را هدف قرار می‌دهد و پس از جذب لیزر توسط موها، فولیکول داخل موها از بین می‌رود و به‌طورکلی رشد مو در آن ناحیه متوقف می‌شود.

درحقیقت روش لیزر موهای زائد بیکینی، راهکاری دائمی برای جلوگیری از رشد مجدد موهای زائد است. ضمناً به دلیل جلوگیری از رشد موها با استفاده از این روش دیگر شما مشکلاتی مانند کج شدن مو، در صورت رشد ما پس از اصلاح با تیغ را تجربه نخواهید کرد.

لیزر موهای زائد بیکینی چگونه انجام می‌شود؟

همان‌طور که در بالا به آن اشاره کردیم، در روش لیزر موهای زائد بیکینی مهم است که قبل از هر اقدامی با یک پزشک متخصص حوزه پوست، مو و زیبایی مشورت کنید و سپس با تأیید پزشک به مرکز درمانی معتبری برای انجام این روش درمانی مراجعه کنید.

حال پس از مراجعه به یک مرکز درمانی، به دلیل اینکه اغلب موهای زائد مربوط به این نواحی ضخیم‌تر و همچنین رنگی تیره‌تر نسبت به موهای سایر قسمت‌های بدن دارند، این تفاوت رنگ کمک می‌کند تا لیزر به‌راحتی انجام شود.

ازاین‌رو زمانی که شما برای انجام لیزر موهای زائد بیکینی به یک مرکز درمانی مراجعه می‌کنید، در ابتدا اپراتوری آموزش‌دیده که در آن مرکز درمانی حضور دارد، ناحیه موردنظر را با یک ژل لوبریکانت پوشش می‌دهد و سپس بادقت فراوان دستگاه لیزر را روی ناحیه موردنظر حرکت می‌دهد.

البته لازم به ذکر است که حرکات دستگاه به‌گونه‌ای تناوبی و به‌صورت رفت و برگشتی بوده که در اثر چنین اتفاقی، گرمای ایجاد شده ناشی از تابش اشعه لیزر با نواحی مختلف پوست منتقل می‌شود و منجر به ازبین‌رفتن موهای زائد مربوط به آن ناحیه می‌شود.

ضمناً به این نکته نیز توجه داشته باشید که اگر از جمله افرادی هستید که آستانه درد کمی دارید، در هنگام یا پس از انجام روش لیزر موهای زائد بیکینی می‌توانید از پمادهای بی‌حس‌کننده موضعی مانند زایلاپی و لیدوکائین استفاده کنید. همچنین برای اینکه از این روش نتیجه مطلوبی دریافت کنید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که ضمن بالابردن آستانه تحملتان، استفاده از این پمادها را نیز به حداقل برسانید. به‌عنوان نکته پایانی هم پزشکان متخصص بسیاری میانگین زمان جلسات مربوط به لیزر موهای زائد بیکینی را بین 6 تا 8 جلسه می‌دانند.

 

لیزر موهای زائد بیکینی

 

لیزر موهای زائد بیکینی چه مزایایی دارد؟

در سالیان اخیر تحقیقات و بررسی‌های پزشکی فراوانی انجام شده است که نشان می‌دهد تقریباً نیمی از بانوان، دختران جوان و زنان میان‌سال در سراسر جهان، برای ازبین‌بردن و رفع موهای زائد خود روش‌هایی به‌غیراز روش لیزر موهای زائد بیکینی را انتخاب می‌کنند و به طور معمول، از تیغ برای رفع موهای زائد نواحی بیکینی و تناسلی خود استفاده می‌کنند.

اما به این نکته توجه داشته باشید که استفاده از تیغ برای رفع موهای زائد عوارضی مانند قرمزی، زخم، بریدگی، احتمال ابتلا به عفونت‌های پوستی و زگیل تناسلی را برای شما در پی خواهد داشت. به‌علاوه استفاده از تیغ علاوه بر عوارض بالا، می‌تواند عوارض و مشکلات دیگری مانند ایجاد جوش و موی زیرپوستی را برای شما ایجاد کند.

ازاین‌رو روش لیزر موهای زائد بیکینی راهکار مناسبی برای بانوان بسیاری خواهد بود که به دنبال راهی برای خلاص شدن از شر موهای زائد خود هستند و همچنین عوارض و مشکلات ناشی از استفاده از تیغ را هم ندارد.

پس باتوجه‌به موارد گفته شده، یکی از اصلی‌ترین مزایای مربوط به استفاده از روش لیزر موهای زائد بیکینی، دائمی بودن آن است. اما در ادامه قصد داریم تا بار دیگر به طور خلاصه مزایای استفاده از روش لیزر موهای زائد بیکینی را به شما معرفی کنیم.

  • روشی با درد کمتر نسبت به اپیلاسیون و وکس
  • حداقل احتمال ایجاد جوش در این روش نسبت به شیو کردن
  • انجام مداوم و منظم آن، به حذف طولانی‌مدت موهای زائد بیکینی منجر می‌شود
  • در صورت رشد مو در آن ناحیه، موی تازه ضخامت و تراکم کم‌تری دارد
  • روشی غیرتهاجمی برای رفع موهای زائد
  • شادابی، نرمی و لطافت پوست

برتری روش لیزر موهای زائد بیکینی نسبت به سایر روش‌ها

بر اساس نتایج تحقیقات و بررسی‌های اخیر و همان‌طور که در بالا به آن اشاره کردیم، استفاده از تیغ برای رفع موهای زائد روشی رایج و مرسوم است که امروزه توسط بانوان بسیاری مورداستفاده قرار می‌گیرد اما این روش مشکلاتی مانند موارد زیر ممکن است برای شما ایجاد کند:

  • انجام این کار به زمان زیادی نیاز دارد
  • برای رفع موهای زائد شما باید دائماً از تیغ استفاده کنید
  • این کار در نواحی حساس باید بادقت و حوصله کافی انجام شود، چراکه استفاده از تیغ برای رفع موهای زائد نواحی ممکن است باعث ایجاد زخم و بریدگی شود
  • پوست ناحیه اصلاح شده با تیغ نسبت به پوست سایر نواحی، بیشتر در معرض سوختگی یا حساسیت‌های پوستی قرار دارد
  • احتمال ایجاد موهای زیرپوست را بیشتر می‌کند
  • استفاده از تیغ راهکاری موقتی بوده و اثرات ناشی از تنها به مدت یک یا دو روز خواهد بود

مراقبت‌های مربوط به بعد لیزر موهای زائد بیکینی

  1. پس از درمان، به مدت 4 هفته به‌هیچ‌عنوان در محل درمان از کرم‌های موبر، موچین یا موم استفاده نکنید
  2. بیش از اندازه در معرض نور خورشید قرار نگیرید و درصورتی‌که مجبور به این کار هستید، از کرم‌های ضدآفتاب استفاده کنید
  3. به مدت یک یا دوهفته از برنزه کردن ناحیه موردنظر اجتناب کنید
  4. در هنگام مراجعه به مرکز پزشکی برای درمان حتماً لباس‌های مناسب و گشاد بپوشید. چراکه ممکن است پس از درمان پوشیدن لباس‌های تنگ یا زبر احساس ناخوشایندی در شما ایجاد کند
  5. بلافاصله پس از درمان با لیزر یا حداقل به مدت 2 تا 3 روز از رفتن به استخر، سونا، وان‌های گرم، شنا و حمام پرهیز کنید
  6. در صورت پوسته‌پوسته شدن ناحیه درمان، اجازه بدهید تا به طور طبیعی خودشان از بین بروند و کاری با آن‌ها نداشته باشید

در آخر

به‌عنوان نتیجه‌گیری و کلام پایانی باید در مورد نتایج مربوط به روش لیزر موهای زائد بیکینی نیز بگوییم که استفاده از این روش روی پوست افراد مختلف می‌تواند اثرات و واکنش‌های متفاوتی داشته باشد. ازاین‌رو نباید انتظار داشته باشید که بلافاصله پس از اتمام جلسات لیزر موهای زائد شما برای همیشه از بین بروند.

چون همان‌طور که به آن اشاره کردیم، در این روش ریشه، رنگ‌دانه‌ها و رنگ موها مورد هدف قرار می‌گیرد و در صورت جذب، لیزر فولیکول داخل مو را از بین می‌برد؛ بنابراین باتوجه‌به این موضوع برای مشاهده نتایج مربوط به روش لیزر موهای زائد بیکینی شما حتی گاهی تا هفته‌ها باید صبر کنید. اما به طور معمول این زمان 7 الی 14 روز خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.