عوارض لیزر بیکینی و زیر بغل و ناحیه تناسلی چیست؟

عوارض لیزر بیکینی از موارد پرتکرار در زمینه کاربردهای زیبایی و نیز از جمله مسائلی است که برخی افراد پیرامون آن دغدغه‌هایی دارند. استفاده از فناوری پیشرفته لیزر برای رفع موهای زائد بدن همچنین در مورد زیر بغل و ناحیه واژن نیز به کار می‌رود که به تبع آن، عوارض لیزر زیر بغل و نیز عوارض لیزر موهای زائد واژن نیز مورد پرسش و بررسی افرادی خواهد بود که متقاضی رفه آن‌ها هستند. انسان‌ها و به‌ویژه بانوان تمایل زیادی به زیبایی دارند و به همین خاطر وجود موهای اضافی سببِ عدمِ احساس زیبایی توسط بسیاری از بانوان می‌شود. افراد برای اینکه این مشکل خود را حل کنند باید مدام وسایل ازبین‌‌برنده موهای زائد را تهیه کرده و این غیر از هزینه‌هایی که دارد برای آن‌ها سختی‌هایی ایجاد می‌کند. برای رفع این مشکل راه‌حل دیگری نیز وجود دارد که لیزر موهای زائد نام دارد. این روش یکی از جدیدترین راه‌هایی است که موهای زائد به وسیله آن به‌خوبی از بین می‌رود. از این روش می‌توان برای بخش‌های مختلف بدن استفاده کرد. در این مقاله خواهیم کوشید با اشاره مختصر به چیستی لیزر موهای زائد، و با تمرکز بر عوارض لیزر موهای بیکینی پیرامون مواردی همچون عوارض لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی مردان نیز صحبت کنیم.

لیزر بیکینی چیست؟

ناحیه‌ای از بدن که به شرم‌گاه معروف است همیشه با مقداری مو پوشیده شده است. این موها زائد بوده و مسائلی از جمله تعریق زیاد را با خود به همراه دارند. همچنین وجود موهای زائد ممکن است روابط جنسی افراد را تحت تأثیر منفی خود قرار دهد. افرادی که سعی می‌کنند تا با استفاده از تیغ اصلاح این مناطق را اصلاح کنند با مشکلاتی از جمله آسیب به پوست، قرمزی پوست و جوش‌زدن در بلندمدت روبرو می‌شوند. لیزر بیکینی یکی از روش‌های جایگزین است که سال‌هاست افراد از آن در سراسر دنیا بهره می‌برند. این روش بین زنان محبوبیت خاصی دارد و علت آن نیز این است که اثر آن بلندمدت بوده و دارای درد نیست. با چند جلسه استفاده از آن می‌توان نتایج رضایت‌بخشی را برای متقاضیان آن به ارمغان آورد. متخصصین لیزرتراپی با استفاده از دستگاه‌های لیزر، اندازه معنی و محاسبه‌شده‌ای از پروتهای لیزر را به موهای زائد ناحیه‌ای که به بیکینی معروف است می‌تابانند و از این طریق موهای زائد را از بین برده یا بسیار نازک می‌کنند. مدت‌زمانی که باید این پروتها بر روی پوست بتابند چیزی در حدود ۱۰ دقیقه است و با آن می‌توان تا ۸۵٪ موهای زائد را از میان برداشت. از ویژگی‌های مثبت لیزر موهای بیکینی این است که پس از انجام کار می‌توان محل را به‌سرعت ترک کرد و نیز نیازی به مراقبت‌های بسیار زیاد پوستی نخواهد بود. بااین‌وجود، رعایت برخی نکات می‌تواند به کاهش عوارض احتمالی آن کمک شایانی بکند. تعداد جلساتی که فرد متقاضی باید برای لیزرتراپی ناحیه تناسلی مراجعه کند به عوامل گوناگونی ربط دارد که فرد به فرد متفاوت است.

عوارض لیزر بیکینی چیست؟

هر روش درمانی دارای عوارض مخصوص به خود است اما باید دانست که اگر هر روش درمانی توسط افراد متخصص و در مکان متناسب آن انجام بشود، ضررها یا خطرات احتمالی آن به کمترین میزان ممکن خواهد رسید. لیزرتراپی نیز از این قاعده مستثنی نیست. استفاده از تیغ اصلاح در ناحیه تناسلی یا زیر بغل ممکن است باعث ایجاد عوارض لیزر موهای زائد زیر بغل شود که برخی از آن‌ها به شرح ذیل هستند:

  • ایجاد موهای زیرپوستی
  • جوش‌های پوستی ریز و درشت
  • قرمزشدگی
  • زخم در نواحی تناسلی
  • افزایش احتمال عفونت‌های پوستی
  • بروز تب‌خال در نواحی تناسلی
  • ایجاد زگیل تناسلی
  • بریدگی‌های کم‌عمق یا عمیق

 

عوارض لیزر موهای زائد واژن

 

لیزر بیکینی مشکلاتی از این دست را ایجاد نمی‌کند اما از آنجا که تأثیر آن بر روی فولیکول‌های مو است، استفاده از آن در بعضی از متقاضیان باعث عوارضی مانند قرمزشدگی پوست یا تورم اندک خواهد شد. اگر تکنسینی که مسئول انجام لیزرتراپی است مهارت کافی را نداشته یا از دستگاهی که کیفیت کافی ندارد استفاده کند، ممکن است این موضوع سبب ایجاد سوختگی‌های جزئی در افراد شود. بعضی افرد دیگر نیز ممکن است عوارضی همچون خارش‌های پوستی را گزارش کنند. در اینجا باید دقت داشت که از خاراندن ناحیه موررنظر باید تا جای ممکن پرهیز شود. از سوی دیگر احساس درد نیز ممکن است از دیگر عوراض باشد. باید به این نکته نیز توجه کرد که عوارض لیزر موهای بیکینی موقتی است و به‌صورت دائمی نخواهد بود. یک نکته مهم دیگر درباره استفاده از فناوری لیزرتراپی در نواحی بیکینی این است که برخی افراد تصور می‌کنند که به علت اینکه لیزر در نواحی تناسلی بدن مورداستفاده قرار می‌گیرد ممکن است به نواحی داخلی بدن نفوذ کرده و ساختار سلولی-مولکلولی بدن را در آن نواحی دچار تغییر کرده و باعث ناباروری در افراد بشود. برای اطمینان بخشیدن به افرادی که از این دست نگرانی‌ها در مورد فناوری لیزر دارند باید بیان کرد که هیچ‌کدام از دستگاه‌های لیزری که برای رفع موهای زائد مورداستفاده قرار می‌گیرند توانایی این را ندارند که چنان پرتوهایی را تولید کنند که بتوانند طول‌موج‌های بسیار بلندی داشته و قادر به نفوذ به اندام‌های تحتانی بدن انسان باشند. نهایت بُرد این پروتها در حد چند میلی‌متر است و می‌تواند به ریشه موهای زائد بدن برسد و عوارض لیزر موهای زائد واژن تنها به مواردی محدود می‌شود که فرد متخصصی پروسه آن را انجام نداده باشد یا دستگاه لیزر عیر استانداردی مورداستفاده قرار گرفته باشد.

قبل از لیزر بیکینی چه باید کرد؟

قبل از انجام لیزر بیکینی مواردی را باید رعایت کرد تا علاوه بر بالابردن کیفیت آن، بتوان مانع از ایجاد عوارض ليزر موهاي زائد بيكيني ناخواسته در ناحیه موردنظر شد.

  • کمک گرفتن از لیزر بیکینی برای رفع موهای زائد نیازمند رعایت موارد مراقبتی مخصوص به خود است. فرد متقاضی باید یک هفته پیش از انجام عمل موردنظر با لیزر، قسمت مشخص‌شده را با استفاده از تیغ اصلاح بتراشد. باید توجه کرد که نباید عمل اصلاح موهای زائد پیش از عمل را با استفاده از ابزارهایی مانند موم یا وکس یا … انجام داد و در صورتی که فرد موهای زائد خود را با استفاده از این روش‌ها اصلاح کند، ممکن است خطراتی را برای وی به همراه داشته باشد.
  • دست‌کم ۳۰ روز پیش از انجام لیزرتراپی در ناحیه بیکینی باید از انواع روش‌های مرتبط با پوست مانند اپیلاسیون و وَکس پرهیز کرد. علت این مسأله آن است که ریشه موها باید برای انجام لیزرتراپی سالم باقی بماند تا لیزر بتواند به‌شکل خوبی آن‌ها را از میان بردارد.
  • همچنین باید ۲ ساعت قبل از انجام لیزرتراپی در ناحیه بیکنی، موهای زائد را به‌شکل کامل و دقیق تراشید.
  • قبل از انجام لیزر ناحیه بیکینی بناید هیچ‌گونه ماده آرایشی یا بهداشتی در آن ناحیه مورداستفاده قرار گرفته باشد. به‌عنوان‌مثال محصولاتی مانند پودرها و لوسیون‌ها، عطر یا سایر محصولات مجاز به استفاده در آن ناحیه نیستند و در صورت وجود باید پاک شوند.
  • بهترین نتایج در لیزر بیکینی زمانی به دست می‌آید که ۱۲ ساعت تا یک روز کامل قبل از انجام لیزر، موهای ناحیه موردنظر توسط تیغ اصلاح تراشیده شود.
  • قبل از مراجعه برای انجام لیزرتراپی باید حتماً ناحیه موردنظر را با تمیز و پاکیزه کرد بنابراین استحمام امری ضروری خواهد بود.
  • هنگام شستن باید از به‌ کار بردن محصولاتی بهداشتی که دارای اسیدیته مناسب برای نواحی بیکینی و واژن هستند استفاده کرد تا هنگام و پس از لیزرتراپی از عوارض لیزر زیر بغل در امان بود.
  • عدم استفاده از محصولات بهداشتی که دارای عطر مشخصی هستند در ناحیه بیکینی یک ضرورت همیشگی است زیرا مواد شیمیایی موجود در آن‌ها سبب تحریک پوست خواهد شد و ممکن است در اثر برخرود پرتوهای لیزر به آن سبب خارش یا سوزی شود.
  • پرهیز از قرارگیری در معرض نور خورشید. اگر فرد قبل از لیزرتراپی در معرض خورشید قرار گیرد یا در اتاق‌های سولاریوم خود را برنزه کند این امر باعث کم‌شدن تأثیر لیزرتراپی و افزایش احتمال آسیب به پوست می‌شود.
  • پوشیدن لباس‌های گشاد کمک می‌کند که اصطکاک با پوست کم شده و نرمی لباس برای پوست مزاحمتی ایجاد نکرده و آن را تحریک‌پذیر نسازد.
  • با توجه به اینکه عمل لیزر بیکینی در نواحی شرم‌گاهی انسان انجام می‌شود، ممکن است افراد دچار خجالت شوند یا معذب باشند. اما باید دانست که کنترل استرس یکی از موارد مهمی است که به بهتر انجام شدن و بالارفتن کیفیت عمل کمک خواهد کرد.

 

عوارض لیزر بیکینی

 

  بعد از لیزر بیکینی چه باید کرد؟

بعد از لیزرتراپی نیز نیاز است که فرد مواردی را رعایت کند تا از عوارض لیزر بیکینی  در امان باشد.

  1. بعد از انجام لیزر بیکینی نیز مانند قبل از آن باید مواردی را رعایت کرد تا کیفیت انجام عمل و اثرگذاری آن در کوتاه‌مدت و بلندمدت افزایش یابد. برخی از این موارد به شرح زیر هستند:
  2. نباید به ناحیه موردنظر دست زد! علت این امر آن است که ناحیه تناسلی مکن است دچار التهاب شده باشد و با دست زدن به آن ناحیه سبب ایجاد مواردی همچون خارش شود. اگر چنین مواردی مشاهده شود باید فوراً پزشک را از این موضوع مطلع کرد.
  3. لیزرتراپی باعث می‌شود که پوست فولیکول‌های خود را از دست بدهد. از دست رفتن این فولیکول‌ها سبب می‌شود که در لایه‌های زیرین پوست التهاب ایجاد شود و یکی از عوراض التهاب نیز بالا رفتن دمای بدن است. به همین خاطر گرمای پوست بالا می‌رود و می‌توان از کمپرس یخ برای پایین آوردن دمای ناحیه موردنظر استفاده کرد.
  4. پس از لیزرتراپی نباید ناحیه موردنظر را با تیغ اصلاح کرد. اگر بر روی پوست تیغ کشیده شود این باعث می‌شود که فولیکول‌های مو دست‌نخورده باقی بماند و این به نوبه خود سبب بی‌ثمر شدن درمان شود. استفاده از تیغ در بین جلسات درمانی ایرادی ندارد و هرچه جلسات بیشتر جلو می‌روند، نیاز به آن نیز کمتر خواهد شد.
  5. تا قبل از به پایان رسیدن جلسات به طور کامل نباید از موارد زیر استفاده کرد. اگر فرد برخلاف این دستورالعمل‌ها عمل کند ممکن است برای او مشکلاتی ایجاد شود.
الکترولیز کِرِم‌های رفع موهای زائد بلیچ کندن مو اپیلاسیون

 

  1. سه روز پس از درمان می‌توان از تیغ استفاده کرد.

لیزر بیکینی و سرطان؛ آیا ارتباطی وجود دارد؟!

برای پاسخ به این سوال بهتر است به سازوکار لیزر و چیستی آن پرداخته و با توجه به آن پاسخ این سوال را بدهیم. لیزر مجموعه‌ای از فتون‌های پرانرژی است که دارای انرژی و فرکانس یکسان هستند و به شکل غیریونیزه به سطح پوست تابانده می‌شوند. نحوه اثر این پرتوها به این شکل است که با گرمابخشی به رنگ‌دانه‌های مو آن را از بین برده و سبب ازبین‌رفتن فولیکلول‌های آن می‌شوند. لیزر هیچ آسیبی به بافت‌های اطراف آن وارد نمی‌کند و تنها جایی که اثرگذاری خواهد داشت فولیکول مو خواهد بود و از این طریق باعث متوقف‌شدن رشد مو می‌شود. ذکر این نکته لازم است که پرتوها به دو دسته پرتوهای یونیزه‌کننده و غیریونیزه‌کننده تقسیم می‌شوند. پرتوهای لیزر غیریونیزه‌کننده هستند و برخلاف پرتوهای ساطع‌شده از مواد رادیواکتیو یا اشعه ایکس یا امواج ماورای بنفش دارای خاصیت سرطان‌زایی نیستند. پرتوهای لیزر امکان نفوذ به درون بدن و آسیب‌زدن به مواد ژنتیکی آن از جمله DNA و RNA را ندارند. سازمان غذا و داروی آمریکا که معتبرترین انجمن تأییدکننده روش‌های پزشکی و دارویی در جهان است بی‌خطر بودن استفاده از لیزر را تأیید کرده است. از کاربردهای لیزر در حوزه پزشکی و زیبایی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رفع موهای زائد
  • ازبین‌بردن آثار خال‌کوبی
  • ازبین‌بردن آثار ضایعه‌های پوستی
  • جراحی غدد سرطانی
  • کاربردهای دندانپزشکی
  • معالجه واریس
  • کاربردهای چشم‌پزشکی

لیزر بیکنی و ناباروری؛ ارتباط یا عدم ارتباط؟!

همان‌طور که در بخش قبلی ذکر شد، لیزرها امکان نفوذ به بخش‌های عمیق یا اندام‌های درون بدن را نداشته و تنها می‌توانند لایه‌های بسیار سطحی پوست را مورد هدف قرار دهند. عمق نفوذ اغلب لیزرهایی که در کارهای زیبایی مورداستفاده قرار می‌گیرند یک میلی‌متر یا کمتر از آن است. این امر نشان‌گر آن است که لیزری که در کارهای زیبایی و به‌ویژه در ناحیه بیکینی انجام می‌شود ابداً برخوردی با تخم‌دان‌ها یا نواحی تناسلی نداشته و هیچ‌‌گونه مشکلی برای رحم یا باروری افراد ایجاد نمی‌کند.

 

عوارض لیزر بیکینی

 

تعداد جلسات موردنیاز برای انجام لیزر بیکینی

معمولاً افراد بعد از ششمین تا هشتیمن جلسه لیزر بیکینی، ۸۰ درصد موهای زائد خود را از دست می‌دهند. تعداد جلسات لیزرتراپی به نوع پوست ناحیه بیکینی و موی آن بستگی دارد و فرد به فرد متفاوت است. به‌عنوان‌مثال، لیزر موهای زائد پای بانوان نهایتاً به شش جلسه نیاز خواهد داشت و این در حالی است که لیزر موهای زائد ناحیه بیکینی ممکن است به تعداد جلسات بیشتری احتیاج دارد. ناحیه بیکینی از مکان‌هایی در بدن است که لیزتراپی آن ساده است و معمولاً بین ۶ تا ۸ جلسه نیم‌ساعته نیاز دارد. لازم به ذکر است فواصل زمانی بین جلسات دست‌کم سی روز خواهد بود. یاخته‌های موجودات زنده چرخه‌های سلولی را می‌گذرانند. رشد چرخه مو در انسان دارای نیز دارای سه مرحله است. این مراحل را آناژن، کاتاژن و تلوژن می‌نامند. اثرگذار بودن لیزر مو در صورتی ممکن است که فولیکول مو در حال گذر از مرحله آناژن باشد. از آنجایی که مو در مرحله آناژن در حال رشد است و همه بخش‌های مو به‌صورت یکسان و در یک لحظه یا مدت کم مشخص رشد نمی‌کنند و به‌صورت تدریجی بزرگ می‌شوند و از پوست سر برمی‌آورند، برای ازبین‌بردن اثر همه بخش‌های آن به جلسات متعددی نیاز است و نمی‌توان همه مو را در عرض یک جلسه از بین برد. جلسات لیزرتراپی تا وقتی ادامه پیدا می‌کند که همه بخش‌های مو در وضعیت آناژن قرار گرفته و توسط لیزر از بین برده شود. افراد معمولاً بعد از دو جلسه کم‌پشت شدن و نازکی موهای نواحی شرم‌گاهی خود را مشاهده خواهند کرد اما از بین رفتن همه فولیکول‌های مو نیاز به تمام شدن دوره درمانی دارد.

از دیگر نکاتی که درباره لیزرهای موهای زائد می‌توان به آن اشاره کرد این است که این مسأله محدودیت جنسیتی ندارد و غیر از بانوان، آقایان نیز می‌توانند از این روش برای خلاصی از دست موهای زائد خود بهره بجویند. از آنجا که روش‌هایی مانند اپیلاسیون برای آقایان به دلیل ضخامت بسیار زیاد موهای آن‌ها بسیار دردناک است، می‌توان به‌عنوان جایگزین آن از این روش استفاده کرد. آقایان می‌توانند برای نواحی مختلف بدن خود از جمله شکم، ران‌ها، بیکینی، پشت، شانه‌ها و سینه خود از لیزرتراپی استفاده کنند.

لیزتراپی بر روی افرادی که دارای موهای تیره‌تر و پوست روشن‌تر هستند بهتر جواب می‌دهد زیرا تفاوت میزان رنگ‌دانه در بدن، اثربخش بودن لیزر را ارتقا می‌بخشد. البته سایر افرادی که موهای بلوند یا قرمز یا خاکستری دارند نیز می توانند از مزیت‌های لیزرتراپی استفاده کنند اما نسبت به افرادی که دارای موهای تیره‌تر و پوست روشن‌تر هستند نیاز به تعداد جلسات درمانی بیشتری خواهند بود و به هر حال احتمال ایجاد عوارض لیزر بیکینی و زیر بغل در این افراد به دلیل تعداد جلسات بیشتر افزایش خواهد یافت.

نیاز است که پیش از مراجعه برای انجام لیزر موهای بیکینی آن ناحیه با تیغ اصلاح شود. اصلاح موهای زائد باعث می‌شود تا ریشه و فولیکلول مو راحت‌تر در دسترس لیزر قرار گیرند. خشک‌شدن پوست بعد از انجام لیزرتراپی امری طبیعی است و مدتی طول می‌کشد تا دوباره لایه‌های چربی و رطوبت بر روی پوست تجمع یابند. هرگز نباید بعد از اصلاح کردن موهای زائد با تیغ به لیزرتراپی آن‌ها پرداخت زیرا این کار باعث می‌شود که پوست به‌شدت تحریک شده و خارش شدیدی در ان ناحیه ایجاد بشود. همچنین دقت کردن موقع اصلاح موهای زائد بسیار مهم است زیرا اگر پوست دچار بریدگی یا خراش بشود امکان انجام لیزرتراپی بر روی آن از بین می‌رود.

لازم به ذکر است که این تنها زنان نیستند که می‌توانند از لیزر بیکینی برای رفع موهای زائد خود استفاده کنند. مردان نیز دوست دارند از تا بتوانند خود را از اصلاح مکرر و مرتب موهای زائدشان با تیغ اصلاح خلاص کنند. این کار باعث آسیب به پوست آن‌ها شده و از سوی دیگر روش‌هایی که برای رفع موهای زائد در زنان رواج دارد نمی‌تواند به همان گستردگی در مورد مردان نیز به کار برود زیرا به‌عنوان‌مثال، روش‌هایی همچون اپیلاسیون یا وَکس برای مردان بسیار دردناک خواهد بود. به همین دلیل استفاده از فناوری لیزر برای موهای زائد در مردان نیز در حال رواج پیدا کردن است. البته باید توجه کرد که از آنجایی که حجم و ضخامت موهای مردان بیشتر از زنان است و مدت‌زمانی که برای رفع موهای زائد آنان به کار می‌رود نیز بیشتر خواهد بود ممکن است عوارض لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی مردان نیز بیشتر از زنان باشد که باید مورد توجه قرار بگیرد و افراد بدون در نظر گرفتن نکات ایمنی و بدون حضور در کلینیک‌های معتبر که از افراد آموزش‌دیده و متخصص استفاده می‌‌کنند از انجام این کار پرهیز کنند.

آیا لیزر موهای زائد برای ناحیه زیر بغل عوارض دارد؟

موهای زیر بغل و نواحی تناسلی که بعد از سن بلوغ در افراد رشد می‌کند در بین جنس زن و مرد متفاوت است و این امر ارتباط مستقیم با جنس هورمون‌های آن‌ها دارد. اساساً این موها به دلیل اینکه رشدی طبیعی دارند زائد محسوب نمی‌شوند و برخی نیز برای وجود آن‌ها دلایل فیزیولوژیک آورده‌اند اما از نظر بهداشتی و زیبایی و نیز عملکرد جنسی، افراد ترجیح می‌دهند که آن‌ها را بردارند. استفاده از ابزارهای سنتی برای رفع این موها رایج بوده و هست اما چند سالی است که روش لیزرتراپی برای رفع این موها به کار می‌رود و مورد استقبال قرار گرفته است. در عین حال استفاده از این روش نیز ممکن است عوارضی با خود به همراه داشته باشد که به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

تنها عوارضی که می‌توان برای این لیزر و لیزردرمانی در این نواحی در نظر گرفت، خارش یا بی‌حسی محل عمل و نیز قرمزشدگی یا تورم به مدت بسیار کوتاه در حد چند روز در اطراف ناحیه موردنظر است. لیزر ماهیتی نوری و فتونی دارد و فقط به حدود پنج میلی‌متر از پوست نفوذ می‌کند و هرگز نمی‌تواند مشکلات عمده‌ای برای فرد ایجاد کند. بنابراین تابش آن بر روی نواحی‌ای از جمله غدد تیروئید، سینه‌ها و زیر بغل یا غدد لنفی تأثیری ندارد.

 

آیا لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی مردان برای آن‌ها دارای عوارض است؟

در پاسخ به این پرسش باید گفت که اگر از لیزر با تنظیمات درست آن استفاده شود و نیز فردی که این عمل را انجام می‌دهد صلاحیت انجام آن را داشته باشد، لیزر موهای زائد در نواحی تناسلی برای زنان یا مردان دارای عوارضی نخواهد بود. از آنجا که ناحیه تناسلی معمولاً رنگ تیره‌تری نسبت به سایر نواحی بدن دارد، احتمال سوختگی با لیزر آن بیشتر از نواحی دیگر است. در صورتی که فرد در کلینیکی لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی خود را انجام دهد که دارای طول‌موج‌های بیشتری است امکان و احتمال سوختگی پایین‌تر خواهد آمد زیرا انرژی موجی که به پوست می‌تابد کمتر خواهد بود. همچنین لازم به ذکر است که لیزر موهای زائد بر کارکرد جنسی مردان تأثیری نخواهد داشت و علت آن عمق نفوذ بسیار کم لیزرهای زیبایی است. این نوع از لیزرتراپی بیشتر بر روی افرادی که دارای پوست روشن و موهای تیره و پرپشت در ناحیه تناسلی هستند جواب می‌دهد.

در این مقاله کوشیدیم تا به عوارض لیزر بیکینی برای دختر و یا زنان و مردان و موارد دیگر مرتبط با آن اشاره کنیم. شما می‌توانید برای بیان نظرات و پیشنهادهای خود در این زمینه از طریق راه ارتباطی زیر با ما در تماس باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.